"Pas als je het verhaal kunt verbinden aan jezelf, kunnen anderen zich er ook aan verbinden"

Yvette van Aarle

Change Story Architect | (Team) Coach | Mentor Strategisch Marketing

Yvette van Aarle heeft passie voor Customer Experience Management (‘Hoe zorg je voor het WOW effect bij je klanten?’). Als marketing activist praat ze  met verve over Corporate Storytelling onder de noemer ‘Storytelling. Seriously?’ Ze wil merken laten nadenken over hun échte verhaal. Interessant voor organisaties die intern het gesprek aan willen over kernwaarden en purpose. Is het een marketing truc of is het verhaal dat jullie vertellen over corporate responsibility echt?

Je werkelijke verhaal

Over verhalen gesproken. Vanuit de reis naar buiten, maakt ze ook de uitstap naar Storytelling binnen organisaties. Zij deed onderzoek naar de waarde van ‘Storytelling en verandermanagement’. Op basis daarvan ontwikkelde ze een visie, die management sterke houvast geeft, wanneer zij zelf aan de vooravond staan van grote organisatieveranderingen. Krachtige verhalen bieden een natuurlijke structuur en houvast. Yvette helpt je met het  verhaal over persoonlijk leiderschap en veranderkunde. Daarmee prikkelt ze het management om hun eigen verhaal te verbinden aan dat van de organisatie.

Ondernemerschap

En dan zijn er de stérke verhalen. Met fascinatie kijkt ze naar de bijna evangelische proza op LinkedIn over het ondernemerschap. Zelden herkent ze haar eigen verhaal daarin. Zelf startte ze tijdens de laatste economische crises in 2008, en zit ze al in haar derde leven als ondernemer.’

Zelf zegt ze daarover: ‘Een reis die ik voor geen goud had willen missen! Mijn verhaal leest als een roman die ik noem ‘het échte verhaal over ondernemerschap’. Daarmee wil ik startende ondernemers inspireren met anekdotes uit de praktijk en tegelijk realistische verwachtingen scheppen over het ondernemerschap die ze helpt de energie vast te houden terwijl ze zelf de schoonheid van het ondernemersvak ontdekken.’

Yvette van Aarle heeft zich de afgelopen 25 jaar gespecialiseerd in de volle breedte van het marketing en communicatievlak, waarbij ze werkte bij grote merken zoals VNU, Citroen, Volkswagen PON Financial Services, ING, Allen & Overy, cadeaubon de Pluim en Randstad Holding.

Fotograaf: Michael Kooren

Specialisme

Storytelling en Verandermanagement, Marketing

In te huren als

SprekerDagvoorzitter

Taal

Nederlands, Engels

Referenties

Yvette van Aarle schreef meerdere blogs. Lees ook het interview met haar over storytelling en verandermanagement op marketingfacts.nl

https://www.marketingfacts.nl/berichten/hoe-verhalen-richting-geven-aan-organisatieverandering

https://www.yvettevanaarle.nl/blog/

Meer sprekers